7 Mayıs 2011 Cumartesi

ANNELER GÜNÜ

Kaç yaşında olursanız olun, anne sıcaklığını hep arzuluyorsunuz.Benim annem bir anneler gününde vefat etti.O günden bu güne anneler günü benim için hüzünlü bir gündür.
Canım   Annem, benim hem arkadaşım hem dert ortağım hemde öğretmenimdi.Ortaokul 2 ci sınıfta iken  “Alize rüzgarlarını” sınıfta anlatmasını hala hatırlarım.Ortaokul son sınıfta ödevimi zamanımda yapmadığım için ödev notumu sıfır vererek,sorumluluk sahibi olmam için  vede zamanı iyi kullanmam için bana bir ders vermişti.

Yaşadığı süre içinde ,onu hep arkamdaki gizli güç olarak hissetmişimdir.Tıbbiyenin zorlu sınav dönemlerinde  çalışmaktan bunaldığım anlarda,çayı demler beni dinlenmek için tavla oynamaya davet ederdi.Sınav önceleri çok gergin olurdum.Ne kadar iyi çalışırsam çalışıyım,sınavda başarısız olacakmış gibi hissederdim. Annemi  karşıma oturtur,tıbbi konuları ona anlatarak,bilgimi pişirmeye kalkar,daha önceden sorular hazırlayıp,bana sorması için ona verirdim.Ne günlerdi o günler. Sınav sabahları, onun benim  başarım için okuduğu dualar  ayrı bir huzur verirdi bana.

Babamın vefatından sonra ,annem hızla yaşlanmaya başladı.!7 Ağustos depreminden sonrada
Büyük ablamın evine taşındı.Mesafe uzadığı için ziyaretlerim seyrekleştiği için ,sitem ettiği zaman içime çok dokunurdu.Ölümünden sonra o sitemlerin daha güçlüsünü ben kendime yaptım.

Bu gün yine bir anneler günü. Annesiz geçireceğim bir anneler günü daha.O kadar çok özledimki  annemi….

Tüm annelerin  anneler günü kutlu olsun.
Dr.Erdem Cankaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder