21 Ocak 2010 Perşembe

Bu gün yine Artritim azdı




      Yaş 60 ı geçince,hastalıklar peşinizi rahat bırakmıyor.Hele hele gençliğinizi hor kullandıysanız zaman sizden intikam alıyor.Ben gençliğimde çok hor kullandım vücudumu.Aşırı sigara,düzensiz beslenme,uykusuz geçen geceler,aşırı tempolu çalışma,işin ve yaşamın getirdiği stres ;yıpratmak için vücudumu ,elimden geleni arkama koymadım.Bilmiyorum şimdi şikayet etmeye hakkım varmı ?


       Bu gün bütün eklemlerim bedenimi ağrı ile kilitlemiş vaziyette.Sadece artrit olsa neyse,içtiğim ilaçlardan midem rezalet vaziyette,azan nörodermitim de cabası.Neyse damarları kapalı kalbim daha henüz isyana geçmedi.Meslek hayatım boyunca birden fazla şikayette bulunan hastalarıma için için kızardım.Kolleksiyon yapmadan gelseydin ya doktora derdim.Ama yaş ilerleyince hastalıklar kolleksiyon gibi yapışıyor insanın ensesine.Geçtiğimiz yaz başındada artritimin azdığı bir gün şiir bile yazmıştım .Şimdi aklıma o geldi.Bu satırların devamına o şiiri eklemek geldi içimden.


       ŞEYİN İ ŞEY ETTİREN




Hani bazı şeyler vardır hayatta                                                   

Yaşa yaşabitiremezsin.                                                                    

Kiminden keyif alırsın,kimiyse keyfine şey eder.                       
Romatoid artrit de onlardan biri,                                                 

Ağrın yoksa keyif sendedir.                                                            



Ama birde ağrınvarsa                                                                     

Yaşama be kardeşim.                                                                       

Avuç avuç hapları göndersende kursağa                                      

Sadece midene zarar,                                                                       

Eklemlerin şiş ve ağrılı,                                                                

Geçmek bilmiyor be kardeşim.                                                       

Moskof gavuru bundan daha dosttur insana,                               
Kenan Evren’in işkencehaneleri bile                                             

Bundan daha fazla acı vermez adama..                                         



Hele bir romatoid artrit olda gör.                                                 

Ne dostundan keyif alırsın,ne işinden,                                         

Yaşamın zehir olur,gövden olur sana bir kefen.                         



Yetti gari desen de yetmiyor,                                                          

Ne yaparsan yap geçmiyor,                                                            

Şeyini şey ettiğimin artiriti…                                                          




Dr.ErdemCankaya                                                                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder