9 Ekim 2010 Cumartesi

Torunum Defne ve CHP

Torunum Defne ve CHP

Defne büyük kızım Aycan ’ın ilk çocuğu benimde ilk torunum. Şu anda 5 yaşında. Defne doğduğunda ,hayattan beklentileri azalmış,kendini yalnızlığa mahkum etmiş, orta yaş bunalımlarını tipik yaşıyan biri idim.Bana ihtiyacı kalmamış çocuklarım kendi kendine yetebilen eşim,boş verdiğim bir işim vardı.Belki de hayatımın en berbat dönemini yaşıyordum.Daha henüz bedeni rahatsızlıklarım başlamamıştı ama daha 57 yaşında huysuz bir ihtiyar olma yolunda idim.Fakat Defne  nin doğumu ile,sonbahar yapraklarının doldurduğu gönül bahçemde yeniden bahar havası esmeye başladı.Tabii değişim aniden olmuyor.Ama her geçen gün Dede –Torun ilişkisinde benim açımdan kendimin dahi farkına gecikerek vardığım değişikler oluyordu.İşime ,eşime ,çocuklarıma ve sağlığıma olan ilgim gün geçtikçe olumlu yönde değişiyordu. 50 yaş sonrası bunalımını atlatma yoluna girmiştim.  Yaşama daha olumlu bakıyor, günü yaşamanın yollarını arıyordum.Defne 2 yaşına geldiğinde,babamın ,eşimin,çocuklarımın ve bir çok dostumun başaramadığı bir konuda beni yendi.O güne kadar hayatta en büyük keyfim asla vazgeçmem dediğim sigarama 59 yaşında elveda dedim.Sigara ile 43 yıl süren ilişkime Defne soğan doğramıştı.Aycan şu anda 2 çocuk annesi.İkinci torunum Yasemin ise bir başka afet. O da henüz bir yaşında. Sarışın Mavi gözlü çok güzel bir bebek. Arada emekliyerek odama gelip ” Dede” diye bana seslendiği zaman içimin yağları eriyor. Ben  Yasemini  Boşnak olan anneanneme benzettiğim için  1/16 diye seviyorum. Boşnak kızı Yasemin. İlerde çok erkeğin yüreğini hop ettirecek.

Geçenlerde Televizyonda ilginç bir haber geçtiler. Hindistan da Pencereyi açık bulan bir maymun 1 yaşındaki bebeği kaptığı gibi 5 katlı bir binanın tepesine çıkıyor. Bağırış çağırış herkes bebeği maymundan kurtarma gayretinde iken,maymun bebeği 5.ci kattan aşağıya atıyor.Ne yazıkki  bebek ölüyor ve  ahali katil maymunu yakalayıp,bebeğin anne ve babasına teslim ediyorlar.Anne ve baba da maymunu öldürüyorlar.
Aycan  yoğun iş temposuna rağmen mükemmel bir anne .Çocuklarını hurafelerden uzak,en doğru yöntemlerle büyütme çabasında bir anne. Defne nin olay üzerine tepkisini almak için izledikleri bu haber için,” Defne bu olayda kim suçlu” diye soruyor. Beklediğimiz cevap maymundu. Defne ise Suçlunun anne-baba olduğunu söyledi. “Maymunu öldürdükleri içinmi suçlu dedik” Cevap hayır dı. Neden diye sorduğumuzdada  “Maymunların olduğu bir ortamda,pencereleri kapatmayan veya çocuğu bir kafesle korumayan anne –baba suçludur” dedi.

Kıssadan hisse çıkarırsak,bu gün Türkiye’nin  ve CHP nin düştüğü pozisyondan  dolayı kimler suçlu acaba? Defne daha politikaya ilgi duymadığı için bu soruyu ona soramadım.Ama biz büyükler olarak duygusal bağlarımızdan sıyrılarak,özeleştiri yapsak acaba suçlu kimi bulurduk ? 

 Dr. Erdem Cankaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder